sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Naapuri rakkaus.

   Olen aina ajatellut, että on todella inhottavaa puuttua toisten asioihin sekä ruveta vakoilemaan toisia. Tässä kolmen vuoden aikana, kun olen asunut omillani, olen huomannut että näin ei toisten mielestä taida olla. Selvästi joillakin ihmisillä on elämässä niin vähän tekemistä, että toisten elämään jaksaa puuttua jatkuvasti. Säälittävää.. 
 
   Kun muutin ensimmäiseen asuntooni olin aivan innoissani. Into alkoi kylläkin pikku hiljaa vaihtua armottomaan vitutukseen, kun tajusin naapureitten kyylävän tekemisiäni. Joskus kaupasta tullessani, naapurini yritti saada minua näyttämään ostokseni. Totesin silloin, että mitähän se hänelle kuuluu. Sen jälkeen talon vainoharhaiset mummot rupesivat puhumaan, kuinka olen kova alkoholisti, kun en voi edes kertoa, mitä kaupasta tuon. Ilmeisesti jos ei kerro naapurin papoille ja mummoille ostoksiaan, nii tietenkin on alkoholisti.

   Kyllä sitä moiset väitteet kestää. Mutta sitten tapasin silloisen mieheni ja muutimme yhteen. Miehen auto sitten tietenkin tuli pihaan, ihan sallitulle paikalle. Eli emme vieneet vieraspaikkoja sieltä ollenkaan. Mutta tästäkin tuli hirveä ongelma. Auto kuulemma pilaa piha piirin, kun ei ole aivan "normaalin" värinen. Ja ei kuulemma olisi saanut olla sillä paikalla, vaikka isännöitsijältä varmistettu, että asia on ok. Koska emme halunneet aiheuttaa riitaa, suostuimme siirtämään auton pois. Lopulta päätimme, että nyt riittää, kun meitä ruvettiin syyttämään häiriön aiheuttamisesta, olessamme toisella puolella suomea (on se hienoa, jos sieltä asti sen meidän aiheuttaman häiriön kuulee). Muutimme pois.

   Seuraavassa asunnossa meni mukavasti, kunnes saimme valituksen alakerran akalta, että kävelemme liian kovaa. Ja kun koirakin kävelee kynsiensä kanssa sisällä. Ihanko totta? Onko koirilla kynnetki? Uhkaili meitä isännöitsijällä, jos emme alkaisi sipsuttamaan omassa kodissamme. Eipä ollut valitus mennyt läpi. Tuttuni asuu kyseisessä kämpässä nyt ja hänellekkin on tuo akka samasta asiasta valittanut. Neuvonut että pitää ostaa sisäkengät.

   No nykyisessä kämpässäni tuli ongelma siitä, että minä viimeisilläni raskaana oleva nainen joudun käymään vessassa öisin. Se kuulemma häiritsee niin paljon että ei pysty koko yönä nukkumaan, vaikka käynkin vain noin kolme kertaa yön aikana vessassa.

   Ymmärrän kyllä jos on todella häiritsevää käytöstä, että siitä valitetaan. Itsekkin teen niin, mutta pitäisi jokaisen päässään tietää, milloin käytös on sellaista ja milloin vaan normaaleja elämän ääniä. :))

1 kommentti:

  1. Nii. Mä oon sanonnu moisille valittajille, et jos et kestä normaalii asumisen ääntä, ni muuta korpee. Vituttaahan tollasset, mulkut.

    VastaaPoista